-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Klienci instytucji pożyczkowych i ich ochrona

Niniejsza publikacja jest jedną z pierwszych poświęconych tematyce klientów instytucji pożyczkowych, analizie ich potrzeb finansowych oraz problemów związanych z ochroną prawną tych osób. Szybki rozwój rynku instytucji pożyczkowych nastąpił wskutek wprowadzenia nowych regulacji ostrożnościowych, które narzuciły bankom stosowanie bardziej restrykcyjnych zasad udzielania kredytów, w tym także kredytów dla osób fizycznych. W obliczu ograniczonego dostępu do źródeł finansowania bankowego nastąpił gwałtowny rozwój rynku innych pożyczkodawców obsługujących klientów indywidualnych, wśród których dominującymi podmiotami są instytucje pożyczkowe. W tej sytuacji istnieje potrzeba bliższego przyjrzenia się profilom klientów tych podmiotów oraz zakresowi ochrony nad nimi roztaczanej. W pracy przedstawione zostały rozważania dotyczące m.in.: • charakterystyki klientów instytucji pożyczkowych, • poziomu zadłużenia klientów instytucji pożyczkowych, • determinant wyboru oferty przez klientów instytu
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-855-4 |
EAN | 9788375568554 |
- Opis
- Spis treści
- Opinie i oceny (0)
Szybki rozwój rynku instytucji pożyczkowych nastąpił wskutek wprowadzenia nowych regulacji ostrożnościowych, które narzuciły bankom stosowanie bardziej restrykcyjnych zasad udzielania kredytów, w tym także kredytów dla osób fizycznych. W obliczu ograniczonego dostępu do źródeł finansowania bankowego nastąpił gwałtowny rozwój rynku innych pożyczkodawców obsługujących klientów indywidualnych, wśród których dominującymi podmiotami są instytucje pożyczkowe. W tej sytuacji istnieje potrzeba bliższego przyjrzenia się profilom klientów tych podmiotów oraz zakresowi ochrony nad nimi roztaczanej.
W pracy przedstawione zostały rozważania dotyczące m.in.:
• charakterystyki klientów instytucji pożyczkowych,
• poziomu zadłużenia klientów instytucji pożyczkowych,
• determinant wyboru oferty przez klientów instytucji pożyczkowych,
• ochrony prawnej klientów instytucji pożyczkowych,
• kształtowania wiedzy finansowej klientów instytucji pożyczkowych.
„Biorąc pod uwagę społeczne konsekwencje funkcjonowania tego segmentu rynku finansowego podjęta problematyka zasługuje na uznanie, tym bardziej, że wiedza o nim pochodzi przede wszystkim z doniesień medialnych i tzw. szeptanej propagandy, a występuje niedostatek opracowań naukowych".
Z recenzji prof. dr. hab. Jana Szambelańczyka
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Wstęp - Agata Gemzik-Salwach 9
Rozdział 1
Istota i cechy instytucji pożyczkowych - Agata Gemzik-Salwach 13
1.1. Wprowadzenie 13
1.2. Sposoby definiowania instytucji pożyczkowych 14
1.3. Problemy definicyjne: instytucje pożyczkowe, parabanki, shadow banking 16
1.4. Wnioski 22
Literatura 23
Rozdział 2
Charakterystyka klientów instytucji pożyczkowych oraz poziom ich zadłużenia - Krzysztof Waliszewski 25
2.1. Wprowadzenie 25
2.2. Modele biznesowe instytucji pożyczkowych a profile klientów 26
2.3. Liczba i charakterystyka klientów korzystających z usług instytucji pożyczkowych w Polsce 29
2.4. Poziom zadłużenia konsumentów korzystających z usług instytucji pożyczkowych i kierunki wydatkowania środków pochodzących z pożyczek pozabankowych 50
2.5. Wnioski 57
Literatura 59
Rozdział 3
Charakterystyka klientów instytucji pożyczkowych oraz determinanty wyboru przez nich oferty - Agata Gemzik-Salwach 63
3.1. Wprowadzenie 63
3.2. Internet jako źródło wiedzy o klientach instytucji pożyczkowych 64
3.3. Obraz klientów instytucji pożyczkowych w badaniach własnych oraz dyskusja wyników 70
3.4. Wnioski 79
Literatura 80
Rozdział 4
Ochrona prawna klientów instytucji pożyczkowych w obszarze zawieranych umów na przykładzie niedozwolonych postanowień umownych - Katarzyna Kurzępa-Dedo 83
4.1. Wprowadzenie 83
4.2. Wzorce umowne wykorzystywane przez instytucje pożyczkowe - pojęcie, sposób związania się nimi i ich kontrola 85
4.3. Analiza liczbowa wykorzystywanych przez instytucje pożyczkowe niedozwolonych klauzul umownych wpisanych do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta 96
4.4. Analiza wybranych klauzul umownych uznanych za niedozwolone zawartych we wzorcach wykorzystywanych przez instytucje pożyczkowe 101
4.5. Wnioski 112
Literatura 114
Rozdział 5
Kształtowanie wiedzy finansowej klientów instytucji pożyczkowych poprzez programy edukacyjne - Tomasz Potocki, Krzysztof Opolski 117
5.1. Wprowadzenie 117
5.2. Problemy skuteczności programów edukacji finansowej - krytyczny przegląd literatury 119
5.3. Ocena skuteczności programów edukacyjnych - wyniki badań własnych 122
5.4. Wnioski 136
Literatura 140
Zakończenie - Agata Gemzik-Salwach 145
Spis tabel 147
Spis rysunków 149
Załączniki 153
Załącznik 1 - Lista analizowanych projektów edukacyjnych w Unii Europejskiej 153
Załącznik 2 - Lista projektów edukacyjnych w Polsce 158
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
28,56 zł
32,64 zł
55,76 zł
37,40 zł
23,80 zł
36,72 zł
23,80 zł
39,44 zł
35,36 zł