• Skuteczne komunikowanie w audycie wewnętrznym

Skuteczna komunikacja jest jedną z pięciu najważniejszych kompetencji zawodowych wymaganych w środowisku audytorów wewnętrznych. Autorzy książki dowiedli jednak istnienie luki kompetencyjnej w tym obszarze. Zaobserwowano deficyt zarówno w zakresie umiejętności odczytywania emocji i mowy ciała, jak również w zakresie umiejętności przekazywania informacji i raportowania. Wśród audytorów zauważalna jest także potrzeba podniesienia kompetencji w zakresie wystąpień publicznych, a także komunikowania się poprzez media - społecznościowe i tradycyjne. Niniejsza książka, będąc opracowaniem naukowym i raportem z badań, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z obszaru kompetencji komunikacyjnych w środowisku audytorów wewnętrznych. „Recenzowana monografia stanowi cenne uzupełnienie ukazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru audytu wewnętrznego (...). Jako zwarte opracowanie książkowe powinna stać się lekturą obowiązkową każdego (...) audytora wewnętrznego, pracującego zarówn

Podtytuł Skuteczne komunikowanie w audycie wewnętrznym
Autor Joanna Przybylska, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 154
49.00 36.75
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
30.87
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-336-8

Skuteczna komunikacja jest jedną z pięciu najważniejszych kompetencji zawodowych wymaganych w środowisku audytorów wewnętrznych. Autorzy książki dowiedli jednak istnienie luki kompetencyjnej w tym obszarze. Zaobserwowano deficyt zarówno w zakresie umiejętności odczytywania emocji i mowy ciała, jak również w zakresie umiejętności przekazywania informacji i raportowania. Wśród audytorów zauważalna jest także potrzeba podniesienia kompetencji w zakresie wystąpień publicznych, a także komunikowania się poprzez media - społecznościowe i tradycyjne. Niniejsza książka, będąc opracowaniem naukowym i raportem z badań, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z obszaru kompetencji komunikacyjnych w środowisku audytorów wewnętrznych.


„Recenzowana monografia stanowi cenne uzupełnienie ukazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru audytu wewnętrznego (...). Jako zwarte opracowanie książkowe powinna stać się lekturą obowiązkową każdego (...) audytora wewnętrznego, pracującego zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Powinna pojawić się również w biblioteczce teoretyków - badaczy zagadnień związanych z komunikacją i audytem wewnętrznym (...). Powiązanie badań i wniosków z praktyką sprawia natomiast, że potencjalnie zainteresowani monografią będą również wieloletni praktycy związani z audytem wewnętrznym, jak i ci, którzy z audytorami wewnętrznymi współpracują".
Z recenzji dr. hab. Roberta Kurka, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

„Wysoko oceniam zamysł badawczy i idee, przyjętą przez autorów strukturę książki, a także postrzegam jako nowatorskie i wytyczające nowe, obiecujące pola badawcze przedstawione przez autorów wyniki ich projektu badawczego. Jednak wartość książki wykracza poza wąskie grono dyskursu akademickiego. Jej uniwersalny i praktyczny charakter powoduje, że ma ona szansę w istotny sposób zasypać zdiagnozowaną lukę poznawczą środowiska audytorów w zakresie narzędzi i technik komunikacyjnych stosowanych w ich praktyce zawodowej".
Z recenzji dr. hab. Dariusza Tworzydło, prof. Uniwersytetu Warszawskiego

Poniżej podstawowe dane o książce "Skuteczne komunikowanie się w audycie wewnętrznym" w pliku pdf.

PDF Document

Wstęp 7

Rozdział 1
Komunikowanie w audycie wewnętrznym 11
1.1. Istota audytu wewnętrznego 11
1.2. Kwalifikacje i kompetencje w zawodzie audytora wewnętrznego 14
1.3. Rola komunikowania w audycie wewnętrznym i problemy w komunikowaniu 25

Rozdział 2
Kompetencje komunikacyjne audytora 35
2.1. Skuteczne i poprawne komunikowanie 35
2.2. Komunikowanie werbalne i pozawerbalne 39
2.3. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych 49
2.4. Nowoczesne formy komunikowania 50

Rozdział 3
Komunikowanie przy zbieraniu informacji 55
3.1. Źródła informacji pierwotnych i wtórnych - projektowanie procesu badawczego 55
3.2. Źródła osobowe - jak rozmawiać i słuchać, by uzyskać pożądane informacje 59
3.3. Nowoczesne źródła informacji - media społecznościowe, big data 68
3.4. Kłamstwo, źródła, formy i sposoby wykrywania 76

Rozdział 4
Komunikowanie i jego etyka przy przekazywaniu informacji 83
4.1. Komunikowanie pisemne - raportowanie 83
4.2. Komunikowanie ustne - wystąpienia publiczne i ich aspekty 89
4.3. Mnemotechniki podczas przygotowania wystąpień 93
4.4. Etyczne aspekty komunikowania 96

Rozdział 5
Komunikowanie audytora wewnętrznego w świetle badania 103
5.1. Metoda badania 103
5.2. Charakterystyka badanej zbiorowości audytorów wewnętrznych 105
5.3. Umiejętności komunikowania się na tle innych kompetencji audytorów wewnętrznych 115
5.4. Ocena kompetencji audytorów wewnętrznych w zakresie komunikowania 120
5.5. Audytorzy wewnętrzni wobec sytuacji kryzysowych 127

Zakończenie 139
Bibliografia 143
Spis tabel 151
Spis rysunków i wykresów 154

Bibliografia

2019 Internal Audit Capabilities and Need Survey (2019), Protiviti, https://www.protiviti.com/US-en/insights/internal-audit-capabilities-and-needs-survey [dostęp 03.04.2020].

Adler R., Rosenfeld L., Proctor, R. (2016), Relacje interpersonalne – proces porozumiewania się, Rebis, Poznań.

Akehurst L., Köhnken G., Vrij A., Bull R. (1996), Lay persons’ and police officers’ beliefs regarding deceptive behaviour, Applied Cognitive Psychology, nr 10.

Andersen P. (2008), Nonverbal Communication: Forms and Functions, Waveland Press Incorporated, New York.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku