- Kategorie
-
Wskaźniki rynku kapitałowego - zastosowanie w wycenach przedsiębiorstw oraz w strategiach inwestycyjnych (wyd. II)
Książka pt. „Wskaźniki rynku kapitałowego - zastosowanie w wycenach przedsiębiorstw oraz w strategiach inwestycyjnych" jest pierwszą zwartą publikacją na polskim rynku wydawniczym, która kompleksowo przedstawia tego rodzaju zagadnienia. W sposób szczegółowy ukazano w niej: - rodzaje, zasady budowy i metody kalkulacji wskaźników rynku kapitałowego, - analizę przyczynową podstawowych mnożników, - sposoby kalkulacji mierników rozwodnionych, - istotę i warianty mnożnikowej metody wyceny przedsiębiorstw, - ograniczenia i często popełniane błędy w procesie wyceny przedsiębiorstw metodą mnożnikową, - zasady tworzenia strategii inwestycyjnych przy wykorzystaniu wskaźników rynku kapitałowego, - wyniki dotychczasowych badań nad skutecznością strategii inwestycyjnych bazujących na miernikach rynku kapitałowego. Ma ona charakter praktycznego przewodnika, który został napisany przystępnym językiem i zarazem wzbogacony o szereg przykładów. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym: anali
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-163-0 |
EAN | 9788381021630 |
- rodzaje, zasady budowy i metody kalkulacji wskaźników rynku kapitałowego,
- analizę przyczynową podstawowych mnożników,
- sposoby kalkulacji mierników rozwodnionych,
- istotę i warianty mnożnikowej metody wyceny przedsiębiorstw,
- ograniczenia i często popełniane błędy w procesie wyceny przedsiębiorstw metodą mnożnikową,
- zasady tworzenia strategii inwestycyjnych przy wykorzystaniu wskaźników rynku kapitałowego,
- wyniki dotychczasowych badań nad skutecznością strategii inwestycyjnych bazujących na miernikach rynku kapitałowego.
Ma ona charakter praktycznego przewodnika, który został napisany przystępnym językiem i zarazem wzbogacony o szereg przykładów. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym: analityków finansowych, osób rozpoczynających przygodę z rynkiem finansowym oraz studentów kierunków ekonomicznych. Może pełnić rolę podręcznika podstawowego lub uzupełniającego do takich przedmiotów, jak: analiza finansowa, wycena przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Charakterystyka wskaźników rynku kapitałowego 7
1.1. Wskaźniki rynku kapitałowego - wprowadzenie do problematyki 7
1.2. Przegląd wskaźników rynku kapitałowego 13
1.2.1. Mnożniki kapitału własnego 13
1.2.2. Mnożniki całkowitej wartości przedsiębiorstwa 33
1.2.3. Wskaźniki dywidendy 40
1.2.4. Nietypowe wskaźniki rynku kapitałowego 50
1.3. Modyfikacje mierników rynkowych P/E, P/S i P/BV 52
1.3.1. PEG i PERG jako modyfikacje wskaźnika P/E 52
1.3.2. PSROS i PBVROE jako modyfikacje wskaźników P/S i P/BV 60
1.4. Rozwodnione wskaźniki rynku kapitałowego na przykładzie P/E 61
Rozdział 2
Wykorzystanie wskaźników rynku kapitałowego w wycenie przedsiębiorstw 69
2.1. Istota mnożnikowej metody wyceny przedsiębiorstw 69
2.2. Procedura wyceny metodą mnożnikową w świetle wybranych standardów wyceny przedsiębiorstw 75
2.3. Przykłady wyceny przedsiębiorstw za pomocą metody mnożnikowej 84
2.4. Ograniczenia i błędy popełniane podczas wyceny przedsiębiorstw za pomocą metody mnożnikowej 96
Rozdział 3
Strategie inwestycyjne a wskaźniki rynku kapitałowego 101
3.1. Wprowadzenie 101
3.2. Jednowskaźnikowe strategie inwestycyjne 102
3.3. Eklektyczne strategie inwestycyjne 121
3.4. Model FED 130
Zakończenie 133
Bibliografia 135
Spis tabel 143
Spis rysunków 145
Indeks 147
Dr Błażej Prusak - adiunkt w Katedrze Analizy Ekonomicznej i Finansów, Wydziału Zarządzania i Ekonomii, Politechniki Gdańskiej. Specjalizuje się w problematyce finansów, analizy ekonomicznej, instytucjonalnej infrastruktury upadłości przedsiębiorstw oraz prognozowania ryzyka niewypłacalności przedsiębiorstw. Jest autorem i współautorem wielu publikacji naukowych.
Polub nas na Facebooku