-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Wymiary kulturowe polskich organizacji a doskonalenie zarządzania jakością

Symbol:
9788375564556
55,00 zł
0,00 zł
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-455-6 |
EAN | 9788375564556 |
- Opis
- Spis treści
- Opinie i oceny (0)
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na:
- kulturę projakościową (kulturę sukcesu),
- kulturę unikania,
- kulturę konserwatywną (kulturę sztywną),
- kulturę wymuszonych zmian.
Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną. Może służyć jako podstawowy podręcznik w zakresie przedmiotu kultura organizacyjna w zarządzaniu jakością. Może być wykorzystana jako literatura pomocnicza w zakresie nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie jakością, systemy zarządzania jakością, kultura organizacyjna, zarządzanie itp. Zaprezentowane wyniki badań mogą być wykorzystywane przez menedżerów zajmujących się zarządzaniem jakością, dając rekomendacje dotyczące takiego kształtowania kultury organizacyjnej i przywództwa, aby łatwiej można było doskonalić zarządzanie jakością.
Radosław Wolniak pracuje jako adiunkt na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Jest autorem lub współautorem 8 książek i ponad 130 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania oraz towaroznawstwa rozumianego jako nauki o jakości.
- kulturę projakościową (kulturę sukcesu),
- kulturę unikania,
- kulturę konserwatywną (kulturę sztywną),
- kulturę wymuszonych zmian.
Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną. Może służyć jako podstawowy podręcznik w zakresie przedmiotu kultura organizacyjna w zarządzaniu jakością. Może być wykorzystana jako literatura pomocnicza w zakresie nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie jakością, systemy zarządzania jakością, kultura organizacyjna, zarządzanie itp. Zaprezentowane wyniki badań mogą być wykorzystywane przez menedżerów zajmujących się zarządzaniem jakością, dając rekomendacje dotyczące takiego kształtowania kultury organizacyjnej i przywództwa, aby łatwiej można było doskonalić zarządzanie jakością.
Radosław Wolniak pracuje jako adiunkt na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Jest autorem lub współautorem 8 książek i ponad 130 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania oraz towaroznawstwa rozumianego jako nauki o jakości.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Doskonalenie zarządzania jakością w organizacjach 9
1.1. Rola zarządzania jakością we współczesnej organizacji 9
1.2. Kreowanie organizacji ukierunkowanej na klienta 16
1.3. Doskonalenie jakości a efektywność organizacyjna 21
1.4. Normalizacja w zarządzaniu jakością - aspekty ekonomiczne 26
1.5. Modele doskonalenia zarządzania jakością 36
1.6. Ewolucja kompleksowego podejścia do jakości od TQM do TQL 42
Rozdział 2
TQL w procesie skutecznego zarządzania jakością 51
2.1. Istota przywództwa we współczesnej organizacji 51
2.2. Zarządzanie jakością przez przywództwo - Total Quality Leadership 67
2.3. Rola przywództwa w TQL 76
2.4. Kulturowe uwarunkowania przywództwa w zarządzaniu jakością 83
Rozdział 3
Kulturowe aspekty funkcjonowania projakościowej organizacji 89
3.1. Istota i pojęcie kultury organizacyjnej 89
3.2. Najważniejsze typologie wymiarów kulturowych 102
3.3. Wymiary kulturowe kraju a wzrost ekonomiczny 119
3.4. Kultura organizacyjna a zarządzanie jakością 127
Rozdział 4
Doskonalenie zarządzania jakością w świetle badań empirycznych 153
4.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań 153
4.2. Doskonalenie zarządzania jakością w polskich organizacjach 177
4.3. Komponenty projakościowego przywództwa 199
4.4. Determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością 225
Rozdział 5
Kształtowanie projakościowej organizacji w zmieniającym się otoczeniu 255
5.1. Propozycje typologii przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości 256
5.2. Propozycje typologii czynników kulturowych w aspekcie doskonalenia zarządzania jakością 261
5.3. Kształtowanie projakościowej kultury polskich organizacjach - szanse i zagrożenia 271
Zakończenie 283
Wnioski 287
Bibliografia 289
Spis rysunków 313
Spis tabel 317
Załącznik 1
Podstawowe dane makroekonomiczne dotyczące wyników gospodarczych, innowacyjności, jakości i kultury dla 20 największych gospodarek świata oraz krajów należących do Unii Europejskiej 323
Załącznik 2
Wyniki badań właściwych 329
Rozdział 1
Doskonalenie zarządzania jakością w organizacjach 9
1.1. Rola zarządzania jakością we współczesnej organizacji 9
1.2. Kreowanie organizacji ukierunkowanej na klienta 16
1.3. Doskonalenie jakości a efektywność organizacyjna 21
1.4. Normalizacja w zarządzaniu jakością - aspekty ekonomiczne 26
1.5. Modele doskonalenia zarządzania jakością 36
1.6. Ewolucja kompleksowego podejścia do jakości od TQM do TQL 42
Rozdział 2
TQL w procesie skutecznego zarządzania jakością 51
2.1. Istota przywództwa we współczesnej organizacji 51
2.2. Zarządzanie jakością przez przywództwo - Total Quality Leadership 67
2.3. Rola przywództwa w TQL 76
2.4. Kulturowe uwarunkowania przywództwa w zarządzaniu jakością 83
Rozdział 3
Kulturowe aspekty funkcjonowania projakościowej organizacji 89
3.1. Istota i pojęcie kultury organizacyjnej 89
3.2. Najważniejsze typologie wymiarów kulturowych 102
3.3. Wymiary kulturowe kraju a wzrost ekonomiczny 119
3.4. Kultura organizacyjna a zarządzanie jakością 127
Rozdział 4
Doskonalenie zarządzania jakością w świetle badań empirycznych 153
4.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań 153
4.2. Doskonalenie zarządzania jakością w polskich organizacjach 177
4.3. Komponenty projakościowego przywództwa 199
4.4. Determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością 225
Rozdział 5
Kształtowanie projakościowej organizacji w zmieniającym się otoczeniu 255
5.1. Propozycje typologii przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości 256
5.2. Propozycje typologii czynników kulturowych w aspekcie doskonalenia zarządzania jakością 261
5.3. Kształtowanie projakościowej kultury polskich organizacjach - szanse i zagrożenia 271
Zakończenie 283
Wnioski 287
Bibliografia 289
Spis rysunków 313
Spis tabel 317
Załącznik 1
Podstawowe dane makroekonomiczne dotyczące wyników gospodarczych, innowacyjności, jakości i kultury dla 20 największych gospodarek świata oraz krajów należących do Unii Europejskiej 323
Załącznik 2
Wyniki badań właściwych 329
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
48,00 zł
55,00 zł
59,00 zł
35,00 zł
48,00 zł