- Categories
-
Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-7556-533-1 |
EAN | 9788375565331 |
Analiza tych modeli jest wielopłaszczyznowa. Zaletami współpracy przedsiębiorstw jest przede wszystkim swoboda strategiczna doboru podmiotów współdziałania, a podporządkowanie ograniczone jest do konkretnych problemów gospodarczych. Występuje tutaj możliwość optymalizacji efektów gospodarczych oraz skuteczne oddziaływanie. Natomiast mając na uwadze wady należy wspomnieć o ograniczonym horyzoncie czasowym i zakresie podporządkowania. Wymienić można tutaj także koszty: poszukiwania i wyboru kontrahentów, transakcyjne, marzy zysku przejmowanej przez kontrahentów.
Intencją pracy było przedstawienie w jednym zbiorczym opracowaniu modeli biznesowych, które polegają na współpracy przedsiębiorstw. Te formy współpracy przedsiębiorstw nie są często opisywane w polskiej literaturze naukowej, ani praktycznej. Publikacja skierowana jest do wszystkich, którzy w teorii oraz praktyce zajmują się tematyką współpracy i współdziałania przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Franczyza jako model biznesowy - Marta Ziółkowska 13
1.1. Istota powiązań franczyzowych 13
1.2. Internacjonalizacja franczyzy 19
1.3. Opłaty franczyzowe 22
1.4. Podręcznik operacyjny 23
1.5. Opracowanie pakietu franczyzowego 25
1.6. Wprowadzanie pakietu franczyzowego na rynek 27
1.7. Porażki we franczyzie 29
1.8. Korzyści i zagrożenia wykorzystania franczyzy w działalności gospodarczej 30
1.9. Powiązania franczyzowe w gospodarce polskiej 38
Rozdział 2
Klastry jako model współpracy przedsiębiorstw - Agata Rundo 47
2.1. Definicje i odmiany klastrów 47
2.2. Uwarunkowania rozwoju klastrów 54
2.3. Znaczenie klastrowego modelu współpracy dla przedsiębiorstw i gospodarki 57
2.4. Wypływ klasteringu na środowisko przedsiębiorstw i gospodarkę 60
2.5. Klastry w Polsce 62
2.6. Wspieranie tworzenia i rozwoju klastrów 65
2.7. Charakterystyka klastrów w Polsce 66
Rozdział 3
Sieci aliansów strategicznych, jako model współpracy przedsiębiorstw - Marta Ziółkowska 77
3.1. Istota powiązań sieciowych 77
3.2. Wybrane klasyfikacje organizacji sieciowych 80
3.3. Uczestnicy powiązania sieciowego i zarządzanie siecią 85
3.4. Sieci aliansów 87
3.5. Zielone alianse 93
Rozdział 4
Organizacje wirtualne jako model współpracy przedsiębiorstw - Agata Rundo 97
4.1. Istota organizacji wirtualnej 97
4.2 Istota organizacji wirtualnych 102
4.3. Uwarunkowania działalności i cechy organizacji wirtualnej 104
4.4 Organizacje wirtualne - potencjał i ryzyko 108
Zakończenie 115
Bibliografia 121
Wydawnictwa zwarte 121
Wydawnictwa ciągłe 123
Opracowania 125
Portale internetowe 125
Witryny internetowe 126
Słowniki 126
Spis tabel 127
Spis rysunków 128
Spis wykresów 129
O Autorkach 130
Polub nas na Facebooku