-
Language
-
Customer zone
-
Shopping Cart ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Categories
-
Przedsiębiorczość kobiet a działalność podmiotów mikrofinansowych w zróżnicowanych uwarunkowaniach kulturowych

Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii. W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce. Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-287-3 |
EAN | 9788381022873 |
- Description
- Info1
- About the Author
- Reviews and ratings (0)
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii.
W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie.
Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej
Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów.
Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Wstęp 7
Rozdział 1
Teoretyczna analiza przedsiębiorczości 13
1.1. Definicja i istota przedsiębiorczości 13
1.1.1. Pojęcie przedsiębiorczości, przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa 13
1.1.2. Przedsiębiorczość w teorii ekonomii 27
1.1.3. Klasyfikacja przedsiębiorczości 38
1.2. Determinanty przedsiębiorczości i motywy podejmowania działalności gospodarczej 42
1.2.1. Zewnętrzne determinanty przedsiębiorczości 42
1.2.2. Wewnętrzne (osobowościowe) determinanty przedsiębiorczości 45
1.2.3. Motywy podejmowania działalności gospodarczej 47
1.3. Przedsiębiorczość kobiet 50
1.3.1. Uwarunkowania i motywy zachowań przedsiębiorczych kobiet 50
1.3.2. Ujęcie statystyczne przedsiębiorczości kobiet na świecie 59
Rozdział 2
Kulturowe uwarunkowania podejmowania działalności gospodarczej 79
2.1. Kultura i jej wymiary 79
2.2. Czynniki kulturowe a przedsiębiorczość 98
2.3. Kobieta a kultura 133
Rozdział 3
Mikrofinanse i ich rola we wzmacnianiu pozycji kobiet 145
3.1. Istota mikrofinansów 145
3.2. Wzmacnianie pozycji kobiet w świetle celów mikrofinansów 164
3.3. Mikrofinanse i ich znaczenie we współczesnym świecie 172
Rozdział 4
Przedsiębiorczość kobiet a aktywność mikrofinansowa w islamie 181
4.1. Kobieta w islamie - zarys 181
4.2. Kulturowe uwarunkowania mikroprzedsiębiorczości kobiet w islamie 187
4.3. Podmioty mikrofinansowe a islam 200
4.4. Praktyka aktywności mikrofinansowej w wybranych krajach a przedsiębiorczość kobiet 211
Rozdział 5
Przedsiębiorczość kobiet a aktywność mikrofinansowa w hinduizmie 235
5.1. Kobieta w hinduizmie - zarys 235
5.2. Kulturowe uwarunkowania mikroprzedsiębiorczości kobiet w hinduizmie 243
5.3. Podmioty mikrofinansowe a hinduizm 253
5.4. Praktyka aktywności mikrofinansowej w wybranych krajach a przedsiębiorczość kobiet 260
Rozdział 6
Przedsiębiorczość kobiet a aktywność mikrofinansowa w kulturze Zachodu 279
6.1. Kobieta w kulturze Zachodu - zarys 279
6.2. Kulturowe uwarunkowania mikroprzedsiębiorczości kobiet w kulturze Zachodu 290
6.3. Podmioty mikrofinansowe w kulturze Zachodu 297
6.4. Praktyka aktywności mikrofinansowej w wybranych krajach a przedsiębiorczość kobiet - przykład Polski 305
6.5. Znaczenie usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce - badania własne 320
Rozdział 7
Wyzwania wobec mikrofinansów w świetle zróżnicowań kulturowych przedsiębiorczości kobiet 335
7.1. Znaczenie determinant kulturowych w kształtowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorczością kobiet a aktywnością mikrofinansową - ocena 335
7.2. Wyzwania wobec współczesnych mikrofinansów 349
Zakończenie 371
Bibliografia 381
Spis tabel 401
Spis rysunków i wykresów 405
Załącznik. Ankieta badawcza 407
Adriana Przybyszewska - doktor w obszarze nauk społecznych, w dziedzinie nauk ekonomicznych, w dyscyplinie ekonomia. Pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Polub nas na Facebooku
- Similar products
- Recently viewed products
- Other Customers also purchased
43,20 zł
49,68 zł
64,80 zł
43,20 zł
34,56 zł
49,68 zł
28,08 zł
43,20 zł
49,68 zł
64,80 zł
43,20 zł
34,56 zł
49,68 zł
28,08 zł
43,20 zł
49,68 zł
64,80 zł
43,20 zł
34,56 zł
49,68 zł
28,08 zł
43,20 zł
64,08 zł
39,60 zł