• Przywództwo, zaufanie i zarządzanie wiedzą w innowacyjnych przedsiębiorstwach

Innowacyjność przedsiębiorstw jest uznawana za jeden z kluczowych czynników decydujących o ich przewadze konkurencyjnej. Poszukiwania zasobów i zdolności przedsiębiorstw, które wspierają kreowanie innowacji skłoniły autorkę do badań w tym obszarze. Celem książki jest przedstawienie podstaw teoretycznych i ustaleń empirycznych w zakresie roli przywództwa, zaufania i zarządzania wiedzą w kreowaniu innowacyjności przedsiębiorstw. Autorka w książce wnikliwie analizuje takie aspekty, jak: • istota, modele i pomiar przywództwa, • pojęcie, cechy, rodzaje i budowa zaufania w organizacji, • koncepcja, procesy i modele dojrzałości zarządzania wiedzą, • ewolucja, cechy, rodzaje i procesy innowacji, • relacje pomiędzy przywództwem, zaufaniem, zarządzaniem wiedzą i innowacyjnością. Książka jest adresowana do osób zajmujących się badaniami zasobów ludzkich i ich roli w organizacjach, jak również menedżerów i specjalistów z zakresu zarządzania.

Podtytuł Przywództwo, zaufanie i zarządzanie wiedzą w innowacyjnych przedsiębiorstwach
Autor Joanna Paliszkiewicz
Rok wydania 2019
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 216
60,00 zł 42,60 zł
By the end of the promotion left :
10
days
00 hou.
24 minut.
37 seco.
Lowest price in the last 30 days:
39,00 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-223-1
Innowacyjność przedsiębiorstw jest uznawana za jeden z kluczowych czynników decydujących o ich przewadze konkurencyjnej. Poszukiwania zasobów i zdolności przedsiębiorstw, które wspierają kreowanie innowacji skłoniły autorkę do badań w tym obszarze. Celem książki jest przedstawienie podstaw teoretycznych i ustaleń empirycznych w zakresie roli przywództwa, zaufania i zarządzania wiedzą w kreowaniu innowacyjności przedsiębiorstw.

Autorka w książce wnikliwie analizuje takie aspekty, jak:
• istota, modele i pomiar przywództwa,
• pojęcie, cechy, rodzaje i budowa zaufania w organizacji,
• koncepcja, procesy i modele dojrzałości zarządzania wiedzą,
• ewolucja, cechy, rodzaje i procesy innowacji,
• relacje pomiędzy przywództwem, zaufaniem, zarządzaniem wiedzą i innowacyjnością.

Książka jest adresowana do osób zajmujących się badaniami zasobów ludzkich i ich roli w organizacjach, jak również menedżerów i specjalistów z zakresu zarządzania.

Wstęp 7

Rozdział 1
Przywództwo w innowacyjnym przedsiębiorstwie 13
1.1. Istota przywództwa 13
1.2. Charakterystyka wybranych teorii dotyczących przywództwa 17
1.2.1. Teorie cech skutecznego przywódcy 17
1.2.2. Teorie behawioralne przywództwa 19
1.2.3. Teorie władzy i wpływu 20
1.2.4. Sytuacyjne teorie przywództwa 22
1.2.5. Pozostałe teorie przywództwa 23
1.3. Pomiar przywództwa 26
1.4. Innowacyjność przedsiębiorstw w badaniach nad przywództwem 33
1.5. Podsumowanie 35

Rozdział 2
Zaufanie a innowacyjność przedsiębiorstw 37
2.1. Pojęcie zaufania w naukach o zarządzaniu 37
2.2. Rodzaje i cechy zaufania w przedsiębiorstwie 44
2.3. Budowanie zaufania w przedsiębiorstwach 49
2.3.1. Podstawy budowania zaufania organizacyjnego 49
2.3.2. Modele i podejścia do budowania zaufania w przedsiębiorstwach 52
2.4. Pomiar zaufania w przedsiębiorstwie 56
2.5. Innowacyjność przedsiębiorstw w badaniach nad zaufaniem 63
2.6. Podsumowanie 66

Rozdział 3
Znaczenie zarządzania wiedzą w innowacyjnym przedsiębiorstwie 69
3.1. Koncepcja zarządzania wiedzą 69
3.2. Charakterystyka procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie 78
3.2.1. Identyfikacja kluczowych procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie 78
3.2.2. Rola wybranych procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie 81
3.3. Modele dojrzałości zarządzania wiedzą 90
3.4. Innowacyjność przedsiębiorstwa w badaniach nad zarządzaniem wiedzą 94
3.5. Podsumowanie 97

Rozdział 4
Uwarunkowania rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw 99
4.1. Badania nad innowacjami w naukach o zarządzaniu 99
4.1.1. Ewolucja rozumienia innowacji 100
4.1.2. Typologia innowacji 108
4.1.3. Proces tworzenia innowacji 112
4.2. Charakterystyka i determinanty innowacyjności 115
4.3. Pomiar innowacyjności przedsiębiorstw 120
4.4. Modele empiryczne wiążące przywództwo, zaufanie, zarządzanie wiedzą i innowacyjność 125
4.5. Podsumowanie 130

Rozdział 5
Przywództwo, zaufanie, zarządzanie wiedzą i innowacyjność przedsiębiorstw w świetle własnych badań empirycznych 133
5.1. Model badawczy 134
5.1.1. Charakterystyka struktury modelu badawczego i hipotezy 134
5.1.2. Charakterystyka narzędzia badawczego 144
5.2. Metodyka badań empirycznych 148
5.2.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej 148
5.2.2. Opis metody przetwarzania danych PLS-PM 150
5.2.3. Testowanie modelu 153
5.3. Wnioski, ograniczenia i dyskusja z wynikami innych badań 160

Zakończenie 165
Bibliografia 175
Spis tabel 213
Spis rysunków 215

Joanna Paliszkiewicz - profesor nadzwyczajny na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Jest autorką lub współautorką około 200 publikacji, w tym 4 książek oraz 4 książek przygotowanych pod redakcją. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce zarządzania wiedzą i zaufania, a także na wpływie mediów społecznościowych na zarządzanie współczesnymi organizacjami.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.