- Kategorie
-
Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar (wyd. II)
Sukces w biznesie zależy od wielu czynników, jednym z najważniejszych jest doskonały model biznesu. Taki model biznesu powstaje, gdy jego spójność osiąga optimum. W książce autor przedstawia: • istotę modelu biznesu, • koncepcję spójności modelu biznesu, • metodę pomiaru spójności modelu biznesu, • studia przypadków pomiaru spójności modeli biznesu. Zalety publikacji, to kompleksowo omówiona teoria budowy modelu biznesu oraz dostępnie sformułowana analityczno-graficzna metodyka pomiaru pozwalająca na ocenę spójności modelu biznesu. Książka jest przeznaczona dla: • pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem, • menedżerów i przedsiębiorców zainteresowanych doskonaleniem ich modelu biznesu, • studentów zarządzania, dla których wiedza o modelach biznesu będzie w przyszłości podstawą działania. Problematyka modeli biznesu to obszar w polskiej literaturze mało eksploatowany. O jej współczesnym wymiarze świadczy chociażby to, że w praktyce biznesu nikt już nie pyta o plany, a pyt
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-200-2 |
EAN | 9788381022002 |
W książce autor przedstawia:
• istotę modelu biznesu,
• koncepcję spójności modelu biznesu,
• metodę pomiaru spójności modelu biznesu,
• studia przypadków pomiaru spójności modeli biznesu.
Zalety publikacji, to kompleksowo omówiona teoria budowy modelu biznesu oraz
dostępnie sformułowana analityczno-graficzna metodyka pomiaru pozwalająca na
ocenę spójności modelu biznesu.
Książka jest przeznaczona dla:
• pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem,
• menedżerów i przedsiębiorców zainteresowanych doskonaleniem ich modelu biznesu,
• studentów zarządzania, dla których wiedza o modelach biznesu będzie w przyszłości podstawą działania.
Problematyka modeli biznesu to obszar w polskiej literaturze mało eksploatowany.
O jej współczesnym wymiarze świadczy chociażby to, że w praktyce biznesu nikt już nie
pyta o plany, a pyta głównie o model biznesu.
Z recenzji dr. hab. Jerzego Niemczyka,
prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Wstęp
Rozdział 1
Pojęcie modelu biznesu
1.1. Geneza, definicja i tło teoretyczne modelu biznesu
1.1.1. Geneza modelu biznesu
1.1.2. Definicja modelu biznesu
1.1.3. Tło teoretyczne modelu biznesu
1.2. Cechy i funkcje modelu biznesu
1.2.1. Cechy modelu biznesu
1.2.2. Funkcje modelu biznesu
1.3. Budowa modelu biznesu
1.3.1. Składniki i relacje modelu biznesu
1.3.2. Składniki otoczenia modelu biznesu
1.3.3. Elementy oceniające model biznesu
1.4. Rodzaje modelu biznesu
Rozdział 2
Koncepcja spójności modelu biznesu
2.1. Definicja i tło teoretyczne spójności modelu biznesu
2.1.1. Definicja spójności modelu biznesu
2.1.2. Tło teoretyczne spójności modelu biznesu
2.2. Rodzaje spójności modelu biznesu
2.2.1. Spójność wewnętrzna modelu biznesu - istota i uwarunkowania
2.2.2. Spójność zewnętrzna modelu biznesu - istota i uwarunkowania
2.2.3. Spójność całkowita modelu biznesu - istota i uwarunkowania
2.3. Kształtowanie spójności modelu biznesu
2.3.1. Zjawiska i procesy w kształtowaniu spójności modelu biznesu
2.3.2. Optimum spójności modelu biznesu
Rozdział 3
Metoda pomiaru spójności modelu biznesu
3.1. Charakterystyka dotychczasowych metod pomiaru spójności
3.2. Założenia pomiaru spójności modelu biznesu
3.3. Cechy badane i instrumentarium pomiarowe
Rozdział 4
Empiryczna weryfikacja metody pomiaru spójności modelu biznesu
4.1. Metodyka badań empirycznych spójności modelu biznesu
4.2. Wyniki badania spójności modelu biznesu w branży statków morskich i śródlądowych
4.2.1. Spójność modelu biznesu w przedsiębiorstwie SM 1
4.2.2. Spójność modelu biznesu w przedsiębiorstwie SM 2
4.2.3. Wnioski o spójności i ocena badanych modeli biznesu
4.3. Wyniki badania spójności modelu biznesu w branży jubilerskiej
4.3.1. Spójność modelu biznesu w przedsiębiorstwie Jub 1
4.3.2. Spójność modelu biznesu w przedsiębiorstwie Jub 2
4.3.3. Wnioski o spójności i ocena badanych modeli biznesu
4.4. Wyniki badania spójności modelu biznesu w branży dostawców internetu
4.4.1. Spójność modelu biznesu w przedsiębiorstwie ISP 1
4.4.2. Spójność modelu biznesu w przedsiębiorstwie ISP 2
4.4.3. Wnioski o spójności i ocena badanych modeli biznesu
4.5. Ocena spójności badanych modeli biznesu i wnioski z badań
4.5.1. Ocena spójności badanych modeli biznesu
4.5.2. Wnioski z badania spójności modelu biznesu
Zakończenie
Załącznik 1
Załącznik 2
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
Polub nas na Facebooku