• Wymiary kulturowe polskich organizacji a doskonalenie zarządzania jakością

Podtytuł Wymiary kulturowe polskich organizacji a doskonalenie zarządzania jakością
Autor Radosław Wolniak
Rok wydania 2012
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 346
55,00 zł 39,05 zł
By the end of the promotion left :
8
days
23 hou.
47 minut.
12 seco.
Lowest price in the last 30 days:
35,75 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-455-6
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jako­ścią. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projako­ściowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na:

- kulturę projakościową (kulturę sukcesu),

- kulturę unikania,

- kulturę konserwatywną (kulturę sztywną),

- kulturę wymuszonych zmian.




Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną. Może służyć jako podstawowy pod­ręcznik w zakresie przedmiotu kultura organizacyjna w zarządzaniu jakością. Może być wykorzystana jako literatura pomocnicza w zakresie nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie jakością, systemy zarządzania jakością, kultura organizacyjna, zarządzanie itp. Zaprezentowane wyniki badań mo­gą być wykorzystywane przez menedżerów zajmujących się zarządzaniem jakością, dając rekomendacje dotyczące takiego kształtowania kultury organi­zacyjnej i przywództwa, aby łatwiej można było doskonalić zarządzanie jakością.




Radosław Wolniak pracuje jako adiunkt na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Jest autorem lub współautorem 8 książek i ponad 130 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania oraz towaroznawstwa rozumianego jako nauki o jakości.
Wprowadzenie 5


Rozdział 1

Doskonalenie zarządzania jakością w organizacjach 9

1.1. Rola zarządzania jakością we współczesnej organizacji 9

1.2. Kreowanie organizacji ukierunkowanej na klienta 16

1.3. Doskonalenie jakości a efektywność organizacyjna 21

1.4. Normalizacja w zarządzaniu jakością - aspekty ekonomiczne 26

1.5. Modele doskonalenia zarządzania jakością 36

1.6. Ewolucja kompleksowego podejścia do jakości od TQM do TQL 42



Rozdział 2

TQL w procesie skutecznego zarządzania jakością 51

2.1. Istota przywództwa we współczesnej organizacji 51

2.2. Zarządzanie jakością przez przywództwo - Total Quality Leadership 67

2.3. Rola przywództwa w TQL 76

2.4. Kulturowe uwarunkowania przywództwa w zarządzaniu jakością 83



Rozdział 3

Kulturowe aspekty funkcjonowania projakościowej organizacji 89

3.1. Istota i pojęcie kultury organizacyjnej 89

3.2. Najważniejsze typologie wymiarów kulturowych 102

3.3. Wymiary kulturowe kraju a wzrost ekonomiczny 119

3.4. Kultura organizacyjna a zarządzanie jakością 127



Rozdział 4

Doskonalenie zarządzania jakością w świetle badań empirycznych 153

4.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań 153

4.2. Doskonalenie zarządzania jakością w polskich organizacjach 177

4.3. Komponenty projakościowego przywództwa 199

4.4. Determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością 225



Rozdział 5

Kształtowanie projakościowej organizacji w zmieniającym się otoczeniu 255

5.1. Propozycje typologii przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości 256

5.2. Propozycje typologii czynników kulturowych w aspekcie doskonalenia zarządzania jakością 261

5.3. Kształtowanie projakościowej kultury polskich organizacjach - szanse i zagrożenia 271



Zakończenie 283

Wnioski 287

Bibliografia 289

Spis rysunków 313

Spis tabel 317



Załącznik 1

Podstawowe dane makroekonomiczne dotyczące wyników gospodarczych, innowacyjności, jakości i kultury dla 20 największych gospodarek świata oraz krajów należących do Unii Europejskiej 323



Załącznik 2

Wyniki badań właściwych 329
There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.