- Categories
-
Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie (wyd. II)
Prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo funkcjonowania przedsiębiorstw zależy od poprawnego zarządzania kapitałem obrotowym. Zarządzanie nim stanowi więc podstawę do podejmowania decyzji krótkoterminowych, jak również kluczowy element w budowaniu strategii długoterminowej w każdym przedsiębiorstwie. Książka „Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie" adresowana jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć rolę kapitału obrotowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym. W książce szczególnie skupiono się na: • roli kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, • najważniejszych obszarach związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym, • wskaźnikach i metodach oceny zarządzania kapitałem obrotowym, • strategiach zarządzania kapitałem obrotowym. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Może też być przydatna dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-671-0 |
EAN | 9788381026710 |
Książka „Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie" adresowana jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć rolę kapitału obrotowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym.
W książce szczególnie skupiono się na:
• roli kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie,
• najważniejszych obszarach związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym,
• wskaźnikach i metodach oceny zarządzania kapitałem obrotowym,
• strategiach zarządzania kapitałem obrotowym.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Może też być przydatna dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
Wstęp 7
Rozdział 1
Kapitał obrotowy w przedsiębiorstwie 9
1.1. Kluczowe pojęcia związane z zarządzaniem kapitałem obrotowym 9
1.2. Definicja kapitału obrotowego i jego poziom 12
1.3. Rola kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie 23
1.5. Zarządzanie kapitałem obrotowym 28
Rozdział 2
Podstawowe składniki kapitału obrotowego 39
2.1. Zapasy i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi 39
2.2. Należności krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi 56
2.3. Inwestycje krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi 72
2.4. Zobowiązania krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi 76
2.5. Metody i narzędzia wspierające proces zarządzania kapitałem obrotowym 82
Rozdział 3
Wskaźniki i metody oceny zarządzania kapitałem obrotowym 87
3.1. Ustalenie wielkości kapitału obrotowego netto 87
3.2. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy 88
3.3. Wstępna analiza finansowa 90
3.4. Wskaźniki zarządzania kapitałem obrotowym 95
3.5. Analiza wskaźnikowa 97
Rozdział 4
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym 105
4.1. Klasyczne strategie zarządzania kapitałem obrotowym 105
4.2. Koszty zarządzania kapitałem obrotowym 108
4.3. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie handlowym 111
4.4. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie usługowym 119
4.5. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie produkcyjnym 123
4.6. Uniwersalna strategia zarządzania kapitałem obrotowym 127
Bibliografia 129
Spis rysunków 139
Spis tabel 140
Recenzent: dr hab. Piotr Szczypa, prof. PWSZ w Koninie
Polub nas na Facebooku