• Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw - uwarunkowania strategiczne

Publikacja została przygotowana z myślą o menedżerach, na co dzień kreujących i zarządzających przedsiębiorstwami w celu doskonalenia ich modelu biznesu, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak nauki o zarządzaniu. Autorzy, już w tytule, wyraźnie zapowiadają, że ich rozważania nie mają uniwersalnych aspektów, lecz będą odnosić się wyłącznie do uwarunkowań różnych sektorów współczesnej gospodarki. W książce przyjęto taki układ strukturalny, który pozwoli zwrócić uwagę na ważność zagadnienia perspektyw rozwoju koncepcji modeli biznesu samych w sobie oraz na powiązanie ich z koncepcjami nowej gospodarki. Zaprezentowane rozwiązania rozszerzają horyzont badań i rozważań naukowych, dzięki udziałowi i współpracy naukowców z różnych ośrodków naukowych w Polsce, co pozwoliło uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na aspekty eksploracji zagadnienia modeli biznesu w kontekście perspektyw rozwoju koncepcji modeli biznesu przedsiębiorstw. W monografii prz

Podtytuł Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw - uwarunkowania strategiczne
Autor Adam Jabłoński, Marek Jabłoński (red.)
Rok wydania 2019
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 276
75,00 zł 53,25 zł
By the end of the promotion left :
7
days
14 hou.
45 minut.
06 seco.
Lowest price in the last 30 days:
48,75 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-452-5
Publikacja została przygotowana z myślą o menedżerach, na co dzień kreujących i zarządzających przedsiębiorstwami w celu doskonalenia ich modelu biznesu, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak nauki o zarządzaniu. Autorzy, już w tytule, wyraźnie zapowiadają, że ich rozważania nie mają uniwersalnych aspektów, lecz będą odnosić się wyłącznie do uwarunkowań różnych sektorów współczesnej gospodarki.

W książce przyjęto taki układ strukturalny, który pozwoli zwrócić uwagę na ważność zagadnienia perspektyw rozwoju koncepcji modeli biznesu samych w sobie oraz na powiązanie ich z koncepcjami nowej gospodarki. Zaprezentowane rozwiązania rozszerzają horyzont badań i rozważań naukowych, dzięki udziałowi i współpracy naukowców z różnych ośrodków naukowych w Polsce, co pozwoliło uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na aspekty eksploracji zagadnienia modeli biznesu w kontekście perspektyw rozwoju koncepcji modeli biznesu przedsiębiorstw.

W monografii przedstawiono także współczesne modele biznesu na przykładzie konkretnych firm. Powstało bogate źródło wiedzy dla przedstawicieli środowiska biznesowego: menedżerów, członków rad nadzorczych, członków zarządów przedsiębiorstw, doradców biznesowych oraz inwestorów. Praca potwierdza, jak szerokim i interdyscyplinarnym zagadnieniem jest koncepcja modeli biznesu i w jakim stopniu należy poszukiwać kolejnych obszarów badawczych w tym zakresie.


„Wartością naukową pracy jest wielowymiarowość ujęcia tej problematyki, dzięki różnorodności tematycznej prezentowanej w poszczególnych jej częściach. Praca charakteryzuje się dużymi walorami naukowymi, którymi są: aktualna i interesująca problematyka badawcza, dotycząca modeli biznesu, holistyczne podejście do uwarunkowań strategicznych perspektyw rozwoju modeli biznesu, umożliwiające badanie ich wielowymiarowego i interdyscyplinarnego charakteru. Monografia zawiera bogatą treść teoretyczną, jak i wyniki badań empirycznych, poświęconych zagadnieniu uwarunkowań strategicznych rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw. Aktualna problematyka oraz walory naukowe i badawcze czynią monografię godną polecenia".
Z recenzji Prof. dr. hab. inż. Jana Brzóski, Politechnika Śląska

Wprowadzenie 11

Rozdział 1
Gospodarka dostępu i jej wpływ na ewolucję modeli biznesu w sferze miejskich usług mobilności - Jan Polowczyk 15
1.1. Gospodarka dostępu 16
1.2. Kreatywna destrukcja modeli biznesu w ujęciu ewolucyjnym 18
1.3. Ewolucja usług mobilności w miastach 22
1.3.1. Taksówkarskie aplikacje mobilne - jazda z przywołaniem 23
1.3.2. Wypożyczalnie samochodów 26
1.3.3. Wypożyczanie samochodów po sąsiedzku 29
1.3.4. Wypożyczalnie rowerów i skuterów 29
1.3.5. Wypożyczalnie e-hulajnóg 31
Bibliografia 32

Rozdział 2
Implementacja ryzyka w modelu zrównoważonego biznesu - Bogdan Wit 35
2.1. Modelowania ryzyka na poziomie organizacji 39
2.2. Konstruowanie abstrakcji systemu do modelu biznesu 42
2.3. Implementacja modelu ryzyka w modelu zrównoważonego biznesu 49
Bibliografia 57

Rozdział 3
Sprawozdawcza komunikacja modelu biznesu jako wyraz inteligencji przedsiębiorstwa - Wiesława Caputa 59
3.1. Znaczenie opisu modelu biznesowego w perspektywie wybranych interesariuszy 59
3.2. Prezentacja i pomiar inteligencji przedsiębiorstwa wyzwaniem dla rachunkowości 65
3.3. Model biznesowy w zintegrowanej sprawozdawczości finansowej 66
Bibliografia 75

Rozdział 4
Wpływ trendów gospodarczych na zmiany modeli biznesu - Magdalena Majchrzak, Monika Tomczyk, Ewelina Gutowska 79
4.1. Trendy a działanie przedsiębiorstw 80
4.2. Modele biznesowe w dobie globalnych zmian 84
Bibliografia 92

Rozdział 5
Wartość wyższego rzędu jako osobliwy katalizator dla modelu biznesu - Mariusz Glenszczyk 95
5.1. Opis problemu badawczego 96
5.2. Holistyczna perspektywa modelu biznesu 98
5.3. Piramida wartości - czyli: świat wartości a wartość wyższego rzędu 101
5.4. Wartość Wyższego Rzędu i jej powiązanie z Modelem Biznesu 104
Bibliografia 108

Rozdział 6
Wpływ strategii firm farmaceutycznych na kształtowanie modeli biznesu aptek - Daniel Dulęba 111
6.1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego 112
6.2. Strategie producentów na rynku farmaceutycznym 113
6.3. Modele biznesu 116
6.4. Kształtowanie modeli biznesu aptek 119
Bibliografia 120

Rozdział 7
Motywy podejmowania aktywności fizycznej kobiet jako podstawa tworzenia modeli biznesowych klubów fitness - Mateusz Zięba 121
7.1. Poziom rekreacyjnej aktywności fizycznej osób dorosłych 121
7.2. Motywacja 122
7.2.1. Motywacja w literaturze przedmiotu 122
7.2.2. Motywy podejmowania aktywności fizycznej 124
7.2.3. Motywy podejmowania aktywności fizycznej w badaniach 124
7.2.4. Motywy podejmowania przez kobiety aktywności fizycznej 126
7.3. Wytyczne dla tworzenia modeli biznesu klubów fitness 127
Bibliografia 129

Rozdział 8
Rola modelu biznesowego w zakładach leczniczych dla zwierząt - Karolina Beyer 133
8.1. Istota modelu biznesowego 133
8.2. Wykorzystanie modeli biznesowych w zakładach leczniczych dla zwierząt 137
8.2.1. Specyfika zakładów leczniczych dla zwierząt 137
8.2.2. Model biznesowy w ZLZ - czy potrzebny? 140
Bibliografia 143

Rozdział 9
Etyczne i mentalne bariery wprowadzania zmian w modelu medicbiznesu ogólnopolskiego systemu ochrony zdrowia - Katarzyna Łyp 145
9.1. Etyka, mentalność i gotowość medycznej grupy zawodowej do wprowadzenia zmian 148
9.2. Analiza badań własnych 153
Bibliografia 158

Rozdział 10
Kreowanie i apropriacja wartości w ekosystemach biznesu - ujęcie koncepcyjne - Patrycja Juszczyk 161
10.1. Pojęcie wartości, tworzenie i jej apropriacja w zarządzaniu strategicznym 163
10.2. Ekosystemy w świetle tworzenia i apropriacji wartości 164
Bibliografia 169

Rozdział 11
Migracja wartości w kontekście problemów funkcjonowania jednostek służby zdrowia - Katarzyna Łyp 173
11.1. Model biznesu 175
11.2. Proces badawczy 179
11.3. Wyniki przeprowadzonych badań 182
Bibliografia 186

Rozdział 12
Wielokulturowość jako wartość strategiczna przedsiębiorstw - Łukasz Makowski, Justyna Szeliga 189
12.1. Wielokulturowość organizacji 191
12.2. Zalety wielokulturowości i ich wpływ na powodzenie organizacji 193
12.3. Wady wielokulturowości i trudności, jakie one generują 195
12.4. Zarządzanie przedsiębiorstwem wielokulturowym - case study 196
12.5. Jak wydobyć wartość przedsiębiorstwa wielokulturowego? 200
Literatura 203

Rozdział 13
Modelowanie pozytywnej orientacji w zarządzaniu jako element propracowniczej strategii personalnej - Marek Krannich, Adam R. Szromek 205
13.1. Pozytywna orientacja w zarządzaniu i proces budowania potencjału społecznego organizacji jako element wzmacniania możliwości rozwojowych 206
13.2. Metodyka badań 211
Bibliografia 220

Rozdział 14
Zarządzanie w organizacjach turkusowych - Izabela Sułkowska 223
14.1. Modele zarządzania organizacjami 224
14.2. Geneza powstania „turkusowych" organizacji na przykładzie wybranych przedsiębiorstw 227
14.3. Organizacja pracy turkusowych przedsiębiorstw 229
14.4. Charakterystyka działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w turkusowych organizacjach 231
14.4.1. Kamsoft Podlasie 232
14.4.2. Sente Systemy Informatyczne 233
14.4.3. Mentax 234
14.4.4. Notjustshop 236
14.5. Wady i zalety turkusowego modelu zarządzania 237
Bibliografia 238

Rozdział 15
Wpływ fuzji i przejęć na kształtowanie wartości polskich spółek publicznych - Kamil Borowski, Maciej Wilczyński 241
15.1. Transakcje M&A jako działania kształtujące wartość przedsiębiorstwa 242
15.2. Aktywność polskich spółek publicznych w obszarze fuzji i przejęć a ich rynkowe stopy zwrotu - wyniki badań 245
Literatura 252

Rozdział 16
Budowanie spójności hybrydy strategicznej w modelu biznesowym, strategii i procesów biznesowych w Poczcie Polskiej S.A. - Marek Wróbel, Maciej Lewandowski 255
16.1. Znaczenie wartości publicznej dostarczanej przez Pocztę Polską w budowaniu spójności hybrydy strategicznej 259
16.2. Zdolność operacyjna Poczty Polskiej potwierdzeniem efektywności budowanej spójności hybrydy strategicznej w modelu biznesowym, strategii i procesach biznesowych 265

Bibliografia 271
Zakończenie 273
Redakcja naukowa 275

Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński
Wykładowca akademicki, dyrektor Instytutu Naukowego Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie.
Prezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach. Wiceprezes Zarządu Południowego Klastra Kolejowego.
Naukowiec, doradca biznesowy, ekspert, menedżer, analityk biznesu.
Autor wielu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i przemysłu oraz licznych monografii, publikacji, artykułów i koncepcji naukowych wydawanych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Prelegent wielu konferencji i kongresów naukowych i branżowych. Inicjator wielu przedsięwzięć naukowych i biznesowych.
Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami w tym modeli biznesu, zarządzania wartością, zarządzania wynikami, mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu, Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management), ekspert w dziedzinie transportu kolejowego.
Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych modeli biznesu, zarządzaniu procesami, projektami i ryzykiem z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań sektorowych. Członek zespołów eksperckich i badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński od ponad 20 lat z niebywałą skutecznością łączy konceptualizację biznesu z zastosowaniem go w realnej gospodarce. Kierownik lub członek zespołów projektowych dla ponad 1000 projektów eksperckich i doradczych w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Inicjator wielu przedsięwzięć gospodarczych, współautor konkursu Firma Bliska Środowisku, Lider Innowacji w transporcie kolejowym - ERCI Innovation Award, autor wielu innowacyjnych koncepcji i praktycznych rozwiązań dla biznesu i przemysłu. Ekspert w wielu branżowych programach telewizyjnych, radiowych i publikacjach prasowych. Doświadczony szkoleniowiec, kierownik i wykonawca wielu projektów dotyczących budowy nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania oraz zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. Wieloletni audytor Jednostek Certyfikujących Systemy Zarządzania. Współinicjator i współzałożyciel pierwszego w Polsce Klastra Kolejowego - Południowego Klastra Kolejowego z siedzibą w Katowicach. Aktywny Członek Europejskiej Sieci Klastrów - ERCI - European Railway Clusters Initiative, a także członek Jury w europejskim konkursie ERCI Innovation Awards. Wykwalifikowany ekspert do Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej.


Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński
Wykładowca akademicki, dyrektor Instytutu Naukowego Przedsiębiorczości i Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie.
Wiceprezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach. Prezes
Zarządu Południowego Klastra Kolejowego. Naukowiec, doradca biznesowy, ekspert, menedżer, analityk biznesu.
Autor wielu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i przemysłu oraz licznych monografii, publikacji, artykułów i koncepcji naukowych wydawanych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Prelegent wielu konferencji i kongresów naukowych i branżowych. Inicjator wielu przedsięwzięć naukowych i biznesowych.
Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami, w tym modeli biznesu, zarządzania wartością, zarządzania wynikami, mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu, Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management), ekspert w dziedzinie transportu kolejowego.
Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych modeli biznesu, zarządzaniu procesami, projektami i ryzykiem z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań sektorowych. Członek zespołów eksperckich i badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński od ponad 20 lat z niebywałą skutecznością łączy konceptualizację biznesu z zastosowaniem go w realnej gospodarce. Kierownik lub członek zespołów projektowych dla ponad 1000 projektów eksperckich i doradczych w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Inicjator wielu przedsięwzięć gospodarczych, współautor konkursu Firma Bliska Środowisku, Lider Innowacji w transporcie kolejowym - ERCI Innovation Award, autor wielu innowacyjnych koncepcji i praktycznych rozwiązań dla biznesu i przemysłu. Ekspert w wielu branżowych programach telewizyjnych, radiowych i publikacjach prasowych. Doświadczony szkoleniowiec, kierownik i wykonawca wielu projektów dotyczących budowy nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania oraz zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. Wieloletni audytor Jednostek Certyfikujących Systemy Zarządzania. Współinicjator i współzałożyciel pierwszego w Polsce Klastra Kolejowego - Południowego Klastra Kolejowego z siedzibą w Katowicach. Aktywny Członek Europejskiej Sieci Klastrów - ERCI - European Railway Clusters Initiative. Członek Komitetu Technicznego (Technical Committee of the Cooperation of CSM Assessment Bodies - ASBO Cooperation) nadzorowanego przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej z siedzibą w Valenciennes, we Francji. Wykwalifikowany ekspert do Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.