• Współczesne przedsiębiorstwo

Podtytuł Współczesne przedsiębiorstwo
Autor Juliusz Engelhardt (red.)
Rok wydania 2009
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 140
39,00 zł 27,69 zł
By the end of the promotion left :
5
days
05 hou.
12 minut.
36 seco.
Lowest price in the last 30 days:
25,35 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-163-0
Książka prezentuje kompleksową wiedzę na temat wybranych zagadnień z dzie-dziny funkcjonowania przedsiębiorstwa we współczesnym świecie, ujętych
w czterech rozdziałach. Poruszane w publikacji zagadnienia dotyczą:


• wybranych teorii przedsiębiorstwa,
• zasobów determinujących istnienie przedsiębiorstwa z naciskiem na współczesne ujęcie czynników produkcji,
• uniwersalnych zasad gospodarowania w przedsiębiorstwie a także przedsiębiorczości stanowiącej zasadniczy czynnik rozwoju w warunkach współczesnej konkurencji,
• form organizacyjno-prawnych oraz klasyfikacji przedsiębiorstw.



Powyższe zagadnienia naświetlono pod względem teoretycznym oraz za pomocą przykładów czy poglądów specjalistów, dzięki czemu Czytelnik zosta­je w spo-sób uporządkowany wprowadzony w sferę aktualnych zagadnień dotyczących przedsiębiorstwa i szeroko rozumianej przedsiębiorczości. Zatem, opracowanie może stanowić doskonały podręcznik - przewodnik dla badaczy teorii ekonomii, studentów różnych kierunków i specjalności ekono­micznych, jak i osób zainteresowanych zdobywaniem aktualnej wiedzy o przedsiębiorstwie w swej pracy zawodowej czy obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców.

Wprowadzenie
Rozdział 1
Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań naukowych
1.1. Nauka o przedsiębiorstwie jako dyscyplina naukowa (ewolucja naukowego
podejścia do badania przedsiębiorstw) - Małgorzata Porada-Rochoń
1.1.1. Rys historyczny nauki o przedsiębiorstwie
1.2. Geneza i pojęcie przedsiębiorstwa -Małgorzata Porada-Rochoń
1.2.1. Geneza przedsiębiorstwa
1.2.2. Pojęcie przedsiębiorstwa
1.3. Klasyczne teorie przedsiębiorstwa - Małgorzata Porada-Rochoń
1.3.1. Klasyczna teoria przedsiębiorstwa według
A. Smitha, D. Ricardo, J.S. Milla
1.3.2. Szkoła marginalna
1.3.3. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa
1.4. Behawioralne teorie przedsiębiorstwa - Aneta Sokół
1.5. Pozostałe nurty teoretyczne - Aneta Sokół
1.5.1. Teorie menedżerskie
1.5.2. Nowa ekonomia instytucjonalna
Rozdział 2Czynniki produkcji współczesnego przedsiębiorstwa
2.1. Klasyczne ujęcie czynników produkcji - Anna Surmacz
2.1.1. Zasoby naturalne
2.1.2. Zasoby kapitałowe
2.1.3. Zasoby ludzkie
2.2. Współczesne ujęcie zasobowe - Małgorzata Brojak-Trzaskowska
2.2.1. Wiedza jako immanentny wyznacznik sukcesu współczesnych
przedsiębiorstw
2.2.2. Informacja jako czynnik kreujący konkurencyjność jednostek
gospodarczych
2.2.3. Jakość - paradygmatem funkcjonowania i rozwoju współczesnych
przedsiębiorstw
2.2.4. Rola marki, wizerunku i tożsamości przedsiębiorstwa w budowaniu
jego pozycji konkurencyjnej
2.2.5. Kultura przedsiębiorstwa jako komponent zasobów niematerialnych
Rozdział 3
Uniwersalne zasady działania przedsiębiorstwa
3.1. Zasada racjonalnego gospodarowania i rachunek ekonomiczny - Aneta Sokół
3.2. Zasada samofinansowania działalności -Aneta Sokół
3.3. Zasada przedsiębiorczości - Małgorzata Brojak-Trzaskowska
3.3.1. Przedsiębiorczość i jej komponenty na tle myśli ekonomicznej
3.3.2. Innowacja, kreatywność jako elementy definiujące przedsiębiorczość
3.3.3. Zakres, przesłanki i źródła przedsięwzięć innowacyjnych
przedsiębiorstw
Rozdział 4
Formy organizacyjno-prawne i klasyfikacja przedsiębiorstw - Juliusz Engelhardt
4.1. Przekroje klasyfikacyjne przedsiębiorstw
4.2. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
4.2.1. Przedsiębiorstwa osób fizycznych
4.2.2. Spółki cywilne
4.2.3. Spółki handlowe
4.2.3.1. Spółka jawna
4.2.3.2. Spółka partnerska
4.2.3.3. Spółka komandytowa
4.2.3.1.
4.2.3.4. Spółka komandytowo-akcyjna
4.2.3.5. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
4.2.3.6. Spółka akcyjna
4.2.4. Spółdzielnie
4.2.5. Przedsiębiorstwa państwowe
4.3. Podział przedsiębiorstw według rodzaju (charakteru) działalności
4.4. Podział przedsiębiorstw według sektorów własności w gospodarce
4.5. Podział przedsiębiorstw według kryterium wielkości
4.6. Podział przedsiębiorstw według kryterium podmiotowości
4.6.1. Przedsiębiorstwa jednozakładowe i wielozakładowe
4.6.2. Przedsiębiorstwa sieciowe i wirtualne
4.7. Podział przedsiębiorstw według obszaru działania
Bibliografia

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.