• Modele biznesu przedsiębiorstw. Perspektywy rozwoju - ujęcie koncepcyjne - OSTATNI EGZ. - STAN MAGAZYNOWY

Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skoncentrowana na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, że w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego niewiele jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych oraz transparentnie przedstawionyc

Podtytuł Modele biznesu przedsiębiorstw. Perspektywy rozwoju - ujęcie koncepcyjne
Autor Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
Rok wydania 2019
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 202
60,00 zł 42,60 zł
By the end of the promotion left :
5
days
07 hou.
03 minut.
47 seco.
Lowest price in the last 30 days:
39,00 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-205-7

 OSTATNI EGZ. - STAN MAGAZYNOWY

 

Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skoncentrowana na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, że w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego niewiele jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych oraz transparentnie przedstawionych. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tematyka pracy jest interesująca, ma duże znaczenie teoretyczne i aplikacyjne, a ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i oryginalne (...). Na podkreślenie zasługuje szczegółowa eksploracja problematyki modeli biznesu gospodarki cyfrowej obejmująca rozwój modeli biznesu w ekonomii współdzielenia, gospodarce okrężnej oraz analiza wpływu i wykorzystania w modelach biznesu koncepcji dużych zbiorów danych (ang. Big Data). Podkreślić należy, że w eksplorowanym obszarze tematycznym przeprowadzono zarówno badania teoretyczne, jak i empiryczne, stosując przy tym różnorodne podejścia poznawcze i metody badań. Postawione w badaniach problemy są nowe i dotąd słabo zbadane w naukach o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy to problematyki modelowania biznesowego w gospodarce cyfrowej. Ten podmiotowy aspekt pracy, jakim jest w tym przypadku gospodarka cyfrowa nadaje monografii wyraźną orientację autorskich dociekań, analiz i prospektywnych koncepcji. To właśnie nowatorstwo podjętej tematyki, jak i sam przebieg badań jest z pewnością bardzo istotnym walorem naukowym i poznawczym monografii. Na podkreślenie zasługuje wielowymiarowe podejście badawcze do perspektyw rozwoju modeli biznesu, co uważam za dużą wartość merytoryczną pracy i jej walor oryginalności. Prezentowana przez Autorów tematyka nie była dotąd przedmiotem pogłębionych badań w krajowym dorobku nauk o zarządzaniu, co czyni ją oryginalną oraz interesującą i jednocześnie wypełnia lukę poznawczą.
Prof. dr hab. inż. Jan Brzóska
Politechnika Śląska

Wprowadzenie 9

Rozdział 1
Założenia definiowania perspektyw rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw 13

Rozdział 2
Teoretyczne uwarunkowania konstruowania modeli biznesu organizacji w naukach o zarządzaniu 27
2.1. Teoria i praktyka w naukach o zarządzaniu 28
2.2. Paradygmaty w naukach o zarządzaniu 30
2.3. Modelowanie i model w naukach o zarządzaniu 34
2.4. Model biznesu jako kluczowy byt ontologiczny w naukach o zarządzaniu 35

Rozdział 3
Atrybuty nowoczesnych modeli biznesu organizacji 41
3.1. Zarządzanie konfiguracją modeli biznesu 42
3.2. Wybrane atrybuty modeli biznesu organizacji 51

Rozdział 4
Perspektywy i kierunki rozwoju modeli biznesu gospodarki cyfrowej 55
4.1. Ramy teoretyczne i praktyczne zagadnienia rozwoju gospodarki cyfrowej 56
4.2. Założenia modeli biznesu gospodarki cyfrowej 60
4.3. Założenia monetyzacji modeli biznesu gospodarki cyfrowej 63

Rozdział 5
Ekonomiczne i społeczne perspektywy osadzenia współczesnych modeli biznesu w gospodarce globalnej 67
5.1. Rozwój gospodarki cyfrowej 67
5.2. Społeczne aspekty rozwoju gospodarki cyfrowej 71

Rozdział 6
Nowe trendy i koncepcje determinujące rozwój modeli biznesu gospodarki cyfrowej 77
6.1. Modele biznesu w ekonomii współdzielenia 79
6.2. Modele biznesu a wielkie zbiory danych 83
6.3. Modele biznesu gospodarki okrężnej 87
6.4. Modele zrównoważonego biznesu gospodarki cyfrowej 94
6.5. Społeczne modele biznesu w gospodarce cyfrowej 96

Rozdział 7
Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw rozważane z punktu widzenia podejścia strukturalnego 101
7.1. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - systemowa vs. Sieciowa 101
7.2. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - procesowa vs. Projektowa 109
7.3. Perspektywa rozwoju modeli biznesu z punktu widzenia cyklu życia - start-up vs. model biznesu dojrzałego przedsiębiorstwa 113
7.4. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - sektorowa 119
7.4.1. Sektory z uwzględnieniem ich cyklu życia - przykład 120
7.4.2. Sektory regulowane 123
7.4.3. Sektor publiczny 126
7.4.4. Sektor energetyczny - przykład 127
7.4.5. Sektor kolejowy - przykład 130
7.5. Perspektywa rozwoju modeli biznesu z punktu widzenia wielkości przedsiębiorstwa - mikro, małe, średnie, duże 132
7.6. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - tradycyjna gospodarka vs. perspektywa nowej gospodarki - cyfrowej 134
7.7. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - technologiczna 136

Rozdział 8
Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw rozważane z punktu widzenia celu i intencji zarządczych 141
8.1. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - mono business model versus portfolio business models 143
8.2. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - celu i intencji zarządczych: społeczne versus ekonomiczne 146
8.3. Perspektywa rozwoju modeli biznesu wynikająca z zarządzania wartością przedsiębiorstw 148
8.4. Perspektywa rozwoju modeli biznesu - orientacji na środowisko - modele zrównoważonego biznesu 151
8.5. Perspektywa rozwoju modeli biznesu z punktu widzenia rachunkowości finansowej 158
8.6. Perspektywa rozwoju modeli biznesu w ujęciu hybrydowym 164

Rozdział 9
Rekomendacje strategiczne w zakresie perspektyw rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw 167
9.1. Istota przyjętych rozważań naukowych w zakresie perspektyw rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw 167
9.2. Matryca perspektyw rozwoju modeli biznesu w aspekcie koncepcji nowej gospodarki 173

Zakończenie 181
Bibliografia 183
Spis rysunków 197
Spis tabel 199
O autorach 201

Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński
Wykładowca akademicki, dyrektor Instytutu Naukowego Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie.
Prezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach. Wiceprezes Zarządu Południowego Klastra Kolejowego.
Naukowiec, doradca biznesowy, ekspert, menedżer, analityk biznesu.
Autor wielu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i przemysłu oraz licznych monografii, publikacji, artykułów i koncepcji naukowych wydawanych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Prelegent wielu konferencji i kongresów naukowych i branżowych. Inicjator wielu przedsięwzięć naukowych i biznesowych.
Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami w tym modeli biznesu, zarządzania wartością, zarządzania wynikami, mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu, Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management), ekspert w dziedzinie transportu kolejowego.
Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych modeli biznesu, zarządzaniu procesami, projektami i ryzykiem z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań sektorowych. Członek zespołów eksperckich i badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński od ponad 20 lat z niebywałą skutecznością łączy konceptualizację biznesu z zastosowaniem go w realnej gospodarce. Kierownik lub członek zespołów projektowych dla ponad 1000 projektów eksperckich i doradczych w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Inicjator wielu przedsięwzięć gospodarczych, współautor konkursu Firma Bliska Środowisku, Lider Innowacji w transporcie kolejowym - ERCI Innovation Award, autor wielu innowacyjnych koncepcji i praktycznych rozwiązań dla biznesu i przemysłu. Ekspert w wielu branżowych programach telewizyjnych, radiowych i publikacjach prasowych. Doświadczony szkoleniowiec, kierownik i wykonawca wielu projektów dotyczących budowy nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania oraz zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. Wieloletni audytor Jednostek Certyfikujących Systemy Zarządzania. Współinicjator i współzałożyciel pierwszego w Polsce Klastra Kolejowego - Południowego Klastra Kolejowego z siedzibą w Katowicach. Aktywny Członek Europejskiej Sieci Klastrów - ERCI - European Railway Clusters Initiative, a także członek Jury w europejskim konkursie ERCI Innovation Awards. Wykwalifikowany ekspert do Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej.


Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński
Wykładowca akademicki, dyrektor Instytutu Naukowego Przedsiębiorczości i Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie.
Wiceprezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach. Prezes
Zarządu Południowego Klastra Kolejowego. Naukowiec, doradca biznesowy, ekspert, menedżer, analityk biznesu.
Autor wielu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i przemysłu oraz licznych monografii, publikacji, artykułów i koncepcji naukowych wydawanych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Prelegent wielu konferencji i kongresów naukowych i branżowych. Inicjator wielu przedsięwzięć naukowych i biznesowych.
Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami, w tym modeli biznesu, zarządzania wartością, zarządzania wynikami, mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu, Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management), ekspert w dziedzinie transportu kolejowego.
Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych modeli biznesu, zarządzaniu procesami, projektami i ryzykiem z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań sektorowych. Członek zespołów eksperckich i badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński od ponad 20 lat z niebywałą skutecznością łączy konceptualizację biznesu z zastosowaniem go w realnej gospodarce. Kierownik lub członek zespołów projektowych dla ponad 1000 projektów eksperckich i doradczych w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Inicjator wielu przedsięwzięć gospodarczych, współautor konkursu Firma Bliska Środowisku, Lider Innowacji w transporcie kolejowym - ERCI Innovation Award, autor wielu innowacyjnych koncepcji i praktycznych rozwiązań dla biznesu i przemysłu. Ekspert w wielu branżowych programach telewizyjnych, radiowych i publikacjach prasowych. Doświadczony szkoleniowiec, kierownik i wykonawca wielu projektów dotyczących budowy nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania oraz zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. Wieloletni audytor Jednostek Certyfikujących Systemy Zarządzania. Współinicjator i współzałożyciel pierwszego w Polsce Klastra Kolejowego - Południowego Klastra Kolejowego z siedzibą w Katowicach. Aktywny Członek Europejskiej Sieci Klastrów - ERCI - European Railway Clusters Initiative. Członek Komitetu Technicznego (Technical Committee of the Cooperation of CSM Assessment Bodies - ASBO Cooperation) nadzorowanego przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej z siedzibą w Valenciennes, we Francji. Wykwalifikowany ekspert do Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.